Businessmodel innovatie: niet of, maar hoe

In de huidige turbulente omgeving is het geen relevante vraag meer of bedrijven hun business model moeten vernieuwen. Razendsnel veranderende technologieën en strategieën dwingen bedrijven hun business model voortdurend te innoveren. Blijven doen wat je altijd deed, betekent ophouden te bestaan. Het gaat erom hoe je je businessmodel verandert, wanneer je dat doet en in welke mate.

Jouw uitdagingen

Ga je het huidige businessmodel verbeteren of uitbreiden? Of ga je op zoek naar een fundamenteel nieuw businessmodel? Je beslissing zal je moeten nemen op basis van je klanten of op je eigen visie. Daarbij is het noodzakelijk hefbomen en versnellers van businessmodel innovatie te identificeren en activeren.

Onze oplossingen

Businessmodel Innovatiescan

Met de Businessmodel Innovatiescan bieden we de meest efficiënte aanpak om tot een plaatsbepaling te komen. Doordat de scan is gebaseerd op onderzoek bij honderden bedrijven, biedt het een gedegen referentiekader. De Innovatiescan bestaat uit een beknopte vragenlijst en levert je direct een handzame, informatieve managementrapportage op. Of dat nu met één enkele respondent gebeurt of op grote schaal; de snelheid en informatieve waarde van de scan is ongeëvenaard.

Masterclass Businessmodel Innovatie

In een beknopt tijdsbestek kunnen we jou en je collega’s de conceptuele inzichten geven die je op weg helpen. Eenmaal voorzien van deze handvatten, onderzoeken we samen met jou de meest inspirerende nieuwe businessmodellen. Ook kijken we naar de hefbomen die je kunt activeren om vernieuwing waar te maken. Van conceptueel naar concreet in één dag.

Project High Value Professional Services

Onder leiding van prof. dr. Henk Volberda, van de Rotterdam School of Management, is een team van ervaringsdeskundigen samengesteld om veelbelovende innovatieve businessmodellen te identificeren alsook de beste aanpak om deze modellen te implementeren. Meer informatie